Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Kastamonu Valiliği

İl Göç İdaresi Müdürlükleri

Kastamonu İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Kastamonu İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Kastamonu İl Göç İdaresi Müdürlüğü
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    Hakkımızda Görevlerimiz Müdürümüz Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • YABANCILAR
    Düzenli Göç Düzensiz Göç Uluslararası Koruma Geçici Koruma İnsan Ticaretiyle Mücadele Uyum ve İletişim Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNDEM
    Haberler İlden Haberler Duyurular
  • İSTATİSTİKLER
    İstatistikler Raporlar
  • İLETİŞİM
    İl Göç İdaresi Müdürlüğü Kamu Kurumları
°C
8
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • Görevlerimiz
    • Müdürümüz
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • İnsan Ticaretiyle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • İlden Haberler
    • Duyurular
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Kamu Kurumları
 

01.08.2025 Tarihli ve 2025/2 Nolu Valilik Kararı

05.08.2025
T.C.
KASTAMONU VALİLİĞİ
İl Yazı İşleri Müdürlüğü
 
KASTAMONU İL SINIRLARI İÇERİSİNDE HAVAİ FİŞEK, İŞARET FİŞEĞİ, MEŞALE, PATLAYICI VE YANICI MADDELERİN SATIŞI VE KULLANILMASININ YASAKLANMASI, AKARYAKIT İSTASYONLARINDAN BİDON, ŞİŞE VE BENZERİ KAPLARLA YA DA AÇIKTAN YAKIT ALINMASI VE SATIŞININ DENETLENMESİNE DAİR KARAR
 
Karar Tarihi : 01/08/2025
Karar No : 2025 /2

Amaç:
Madde 1- Son yıllarda özellikle havai fişek diye tabir edilen Piroteknik maddelerin kullanımında önemli miktarda artış olduğu görülmektedir. Bu maddelerden şenlik ve işaret fişeği olanların son zamanlarda bazı illegal toplumsal olaylarda güvenlik güçlerine karşı kullanıldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte, bu maddelerin satış ve kullanımına ilişkin usul ve esasların mevzuatta açıkça belirlenmemiş olması, izinsiz ve usulüne aykırı kullanım, güvenlik önlemlerinin alınmaması gibi nedenlerle Piroteknik maddelerden kaynaklanan yaralanma ve ölüm olaylarında artış olduğu gözlemlenmektedir. Ayrıca, bu maddelerin izinsiz, zamansız veya uygunsuz yerlerde kullanımından ötürü halkımızda korku, heyecan ve panik yaşanmakta, halkın can ve mal güvenliği tehlikeye girmektedir. Bu nedenle muhtemel terör eylemleri, sabotaj, kundaklama, molotofkokteyli kaynaklı saldırılar ile orman yangınlarının önlenmesine esas olmak üzere ilimiz sınırları içerisinde havai fişek, işaret fişeği, meşale, patlayıcı ve yanıcı maddelerin satışının ve kullanılmasının yasaklanması amaçlanmıştır.
Bununla birlikte bu kararla provokatif nitelikli eylemlerde kullanılan Molotof bombası yapmak , orman yangını çıkarmak, muhtemel güvenlik zafiyeti oluşturmak için bidon, şişe ve benzeri kaplarla benzin, mazot, gaz vb. yanıcı madde tedarik edilmeye çalışıldığı, mevcut mevzuat incelendiğinde akaryakıt istasyonlarında bidon, şişe ve benzeri kaplarla yanıcı maddelerin satışını engelleyici yasal bir düzenleme bulunmadığı için ilimiz sınırları içerisinde faaliyet gösteren akaryakıt satışına denetim getirilmesi ve akaryakıt istasyonlarında bulunan otomasyon sisteminin kullanımına ilişkin ilke, usul ve esaslarla ilgili mevzuat hükümlerinin uygulanmasının sağlanması ve denetlenmesi amaçlanmıştır.
 
Kapsam:
Madde 2- Bu karar, yasaklanan fiilleri gerçekleştiren kimselere ve bu karara uymayan akaryakıt istasyonu sorumlularına kolluk görevlileri tarafından uygulanır.
 
Hukuki Dayanak:
Madde 3 – -5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu
-5326 Sayılı Kabahatler Kanunu
-5015 Sayılı Petrol Piyasası Kanunu
-2559 Sayılı Polis Vazife ve Salahiyetler Kanunu
-2803 Sayılı Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetki Kanunu
- 2872 sayılı Çevre Kanunu
-27/05/2014 Tarihli Enerji Piyasası Bildirim Yönetmeliği
-1240 Sayılı Petrol Piyasasında Dağıtıcı Lisansı Sahiplerinin Bayi Denetim Sistemine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Karar
-24/06/2025 Tarihli ve 2025/1 sayılı Valilik Genel Emri
-24/05/2012 Tarihli ve 49761/862/106972 sayılı Talimat Yazısı

Genel Esaslar:
Madde 4-1) Kastamonu il sınırları içerisinde 01Ağustos -15 Ekim 2025 tarihleri arasında havai fişek, işaret fişeği, meşale, patlayıcı ve yanıcı maddelerin satışı ve kullanılması yasaklanmıştır.
2) 24.03.2021 tarih ve 527 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin 4. Maddesinin 3. Fıkrasının a alt bendinde “ Akaryakıt satış işleminin Pompa ÖKC’de başlaması ve Pompa ÖKC’de sonlandırılması esastır. Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanunla İlgili Genel Tebliğ (Seri No: 58)’de de belirtildiği üzere; akaryakıt satışının taşıt plaka numarası girilerek gerçekleştirilmesi, taşıt plaka numarası girilmeden akaryakıt satışının yapılamaması ve akaryakıt verme işleminin sonunda plaka bilgisini de ihtiva eden ÖKC fişinin cihaz yazıcısından otomatik olarak çıkması şarttır. Taşıtlara yapılmayan (bidonla, varille ve benzeri) her türlü akaryakıt satışında plaka numarası yerine ödeme kaydedici cihazın ilgili modülüne “PLAKASIZ” ifadesi ile müşterinin Adı-Soyadı/Unvanı ile TCKN/VKN bilgileri girilmelidir.” hükmü amirdir. Bu hükme aykırı hareket edenler hakkında 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 353. maddesi uyarınca idari yaptırım cezası uygulanacaktır.
 
Cezai Hükümler:
5442 sayılı İl İdaresi Kanununun; 9. maddesinin (ç) bendinde “Kanun, tüzük, yönetmelik ve Hükümet Kararlarının verdiği yetkiyi kullanmak ve bunların yüklediği ödevleri yerine getirmek için Valiler genel emirler çıkarabilir ve bunları ilan ederler,”
11. maddesinin (a) bendinde “Vali il sınırları içinde bulunan genel ve özel bütün kolluk ve kuvvet teşkilatının Amiridir. Suç işlenmesini önlemek, kamu düzen ve güvenini korumak için gereken tedbirleri alır. Bu maksatla Devletin genel ve özel kolluk kuvvetlerini istihdam eder, bu teşkilat amir ve memurları Vali tarafından verilen emirleri derhal yerine getirmekle yükümlüdür.” (c) bendinde “İl sınırları içinde huzur ve güvenliğin, tasarrufa müteallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi Vali’nin ödev ve görevlerindendir. Bunları sağlamak için Vali gerekli karar ve tedbirleri alır. Bu hususta alınan ve ilan olunan karar ve tedbirlere uymayanlar hakkında 66. madde hükmü uygulanır.” hükümleri yer almıştır.
5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 66. maddesinde ise “İl genel kurulu veya idare kurulları yahut en büyük mülkiye amirleri tarafından kanunların verdiği yetkiye istinaden ittihaz ve usulen tebliğ veya ilan olunan karar ve tedbirlerin tatbik ve icrasına muhalefet eden veya müşkülat gösterenler veya riayet etmeyenler, mahallî mülkî amir tarafından Kabahatler Kanununun 32 nci maddesi hükmü uyarınca cezalandırılır. Ancak, kamu düzenini ve güvenliğini veya kişilerin can ve mal emniyetini tehlikeye düşürecek toplumsal olayların baş göstermesi hâlinde vali tarafından kamu düzenini sağlamak amacıyla alınan ve usulüne göre ilan olunan karar ve tedbirlere aykırı davrananlar, üç aydan bir yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır.” hükmü amir olup mahalli mülki amir tarafından yayımlanan genel emirlere uyulmaması halinde Kabahatler Kanununa göre işlem tesis edileceği hüküm altına alınmıştır.
Bununla birlikte, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun "Emre Aykırı Davranış" başlıklı 32. maddesinde; " Yetkili makamlar tarafından adli işlemler nedeni ile ya da kamu güvenliği, kamu düzeni veya genel sağlığın korunması amacıyla, hukuka uygun olarak verilen emre aykırı hareket eden kişiye her yıl belirlenecek olan idari para cezası verilir. Bu cezaya, emri veren makam tarafından karar verilir. Bu madde, ancak ilgili kanunda açıkça hüküm bulunan hallerde uygulanabilir." hükmü amir olup yukarıda kapsamı belirtilen hususlarda, ilin huzur ve güvenliğini ilgilendiren konularda il valisinin genel emir verebileceği ve bu emre aykırı hareketlerin Kabahatler Kanunu çerçevesinde cezalandırılacağı açıktır.
Madde 5-
A ) Havai fişek, işaret fişeği, meşale, patlayıcı ve yanıcı maddelerin satışı ve kullanılması yönünden
5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 9 ve 11. maddesi gereğince alınan bu karara uymayarak havai fişek, işaret fişeği, meşale, patlayıcı ve yanıcı maddeleri kullanan kimseler hakkında fiil ayrı bir suç teşkil etmediği taktirde 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. maddesi ve diğer hükümleri gereği yasal işlem yapılacaktır. Ayrıca; tespit edilen uygunsuzluğun konusuna göre, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 170 ve 174. maddeleri, 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 18, 32 ve 36. maddeleri, 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11 ve 66. maddeleri, 2872 sayılı Çevre Kanununun 14 ve 20. (h) maddeleri, 87/12028 karar sayılı Tüzüğün 129. maddesi, PVSK.'nın 14.maddesi ile Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliğinin 5, 7, 28 ve 56. maddeleri gereğince cezai ve hukuki takibat yapılacaktır.
B) Akaryakıt istasyonlarının denetlenmesi yönünden
5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 9 ve 11. maddesi gereğince alınan bu karara uymayan akaryakıt istasyonu sorumluları hakkında fiil ayrı bir suç teşkil etmediği taktirde 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 353. maddesi ve diğer hükümleri gereği yasal işlem yapılacaktır.
 
Yürürlük:
Madde 6- Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
 
Yürütme:
Madde 7- Bu karar Kastamonu Valiliği tarafından yürütülür.
 
Aydın ERGÜN
Vali V.
Vali Yardımcısı
 
 

MÜDÜRLÜĞÜMÜZ

  • Hakkımızda
  • Görevlerimiz
  • Müdürümüz
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik

YABANCILAR

  • Düzenli Göç
  • Düzensiz Göç
  • Uluslararası Koruma
  • Geçici Koruma
  • İnsan Ticaretiyle Mücadele
  • Uyum ve İletişim
  • Sıkça Sorulan Sorular

GÜNDEM

  • Haberler
  • İlden Haberler
  • Duyurular

İSTATİSTİKLER

  • İstatistikler
  • Raporlar

İLETİŞİM

  • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
  • Kamu Kurumları
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • Görevlerimiz
    • Müdürümüz
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • İnsan Ticaretiyle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • İlden Haberler
    • Duyurular
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Kamu Kurumları
 © 2024 Kastamonu İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız